...suck. jag kom inte ens upp ur sängen imorse
Jag tror inte att sweeping eller lathing skapar en patch om du utgår från ett antal vertices/edges som du ritat ut. Då skapas istället en polygon-mesh. Tror snarare att om du utgår ifrån en spline (som sveps eller spinns) så skapas en patch;
Spline modeling, also known as patch modeling, is an efficient alternative to using polygons for organic modeling. A spline in 3D modeling is a line that describes a curve. The curve is defined by a number of points. The curved spline can then be lathed or extruded to create 3D geometry. A mesh created from intersecting splines consists of areas called patches.
Tanax skrev:
Sweeping/Lofting: Extrusion enligt en kurva(t.ex. en NURB eller en Beizer-kurva). Detta producerar en Patch.
Lathing/Spinning: Extrusion enligt en axel. (producerar detta också en Patch??)
Jag tror inte att sweeping eller lathing skapar en patch om du utgår från ett antal vertices/edges som du ritat ut. Då skapas istället en polygon-mesh. Tror snarare att om du utgår ifrån en spline (som sveps eller spinns) så skapas en patch;
Spline modeling, also known as patch modeling, is an efficient alternative to using polygons for organic modeling. A spline in 3D modeling is a line that describes a curve. The curve is defined by a number of points. The curved spline can then be lathed or extruded to create 3D geometry. A mesh created from intersecting splines consists of areas called patches.